Kata-Kata Mutiara Islami terbaru mengenai Wanita

Kata Mutiara Islami tentang Wanita - Wanita merupakan ciptaan Allah swt yang sangat Indah diantara makhluk hidup di dunia ini. Wanita bisa menggoyahkan hati para lelaki yang meliriknya. Oleh karena ini kita patut mengetahui tentang wanita. Dan hal tersebut akan kita bahas pada artikel yang berjudul kata mutiara tentang wanita ini.

Kata-Kata Mutiara Islami tentang Wanita

Kata Mutiara Islami tentang Wanita

Barangsiapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalan bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. 

Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah saw di dalam syurga). 

Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapakmu, maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu.

Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam surga terlebih dahulu daripada suaminya (10.000 tahun).

Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1.000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1.000 kejahatan.

Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

Kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh seorang wanita dibandingkan dengan seorang lelaki juga kerap tertuang dalam kata mutiara Islam tentang wanita. Bahkan kata mutiara Islam tentang cinta yang menyangkut pergaulan antara lelaki dan wanita juga kerap tertuang didalam berbagai kata mutiara Islam.

Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.

Itulah sedikit Kata Mutiara Islami tentang Wanita yang pantas kita ketahui. Semoga kita tidak salah pilih wanita pujaan hati sebagai pendamping hidup. Pilihlah wanita yang solehah dan bisa menjadi ibu yang baik untuk anak anda kelak.
Ditulis oleh: Ahmadi - Kamis, 21 November 2013